Jeg skifter karriere – hvordan formaterer jeg mit CV?

Det bedste CV format at bruge er kombination CV. Dette CV format er ikke kronologisk eller funktionelle. Det kombinerer både! Det er meget fleksible og tillader dig at bruge strategier på en måde, der normalt ville blive betragtet som forkert.
Forskellen mellem den kombination og kronologisk-formatet er, at de kronologiske format CV er meget let at følge. Den leje manager vil typisk begynde at læse den kronologiske CV nederst på arbejde historie eller erhvervserfaring afsnit (overskrift afhænger af din karriere niveau) og vil fortsætte med at læse hans eller hendes vej op mod toppen til at spore din karriere historie . Hvis der er beskæftigelse mangler, vil det være indlysende, fordi det er vanskeligt at skjule pauser i beskæftigelse ved hjælp af denne genoptage format. Dette er grunden til de fleste ansættende ledere foretrækker det kronologiske CV format. Det er let at læse og efterlader meget lidt til fantasien. Dette kan være en stor fordel (marketing værktøj), hvis du har været i den samme type af holdning, fordi det viser kontinuitet og progression i din branche.
Men hvad sker der når du har afholdt forskellige typer af positioner på tværs af flere brancher? Nogle årsager til huller i beskæftigelse eller bedriften for mange/uafhængige job omfatter raising børn, pasning af et familie medlem, sygdom, vender tilbage til college, corporate nedskæringer eller fusion, at deltage i militæret, og svært ved at finde arbejde for strækninger lange af tid på grund af et stramt arbejdsmarked eller svage CV! Hey, ske ting. Der er liv! Du kan ikke bekymre sig om fortiden. Det er tid til at tænke på fremtiden. Så er den første ting du skal gøre smide din gamle CV. Det vil ikke hjælpe dig med at ændre din karriere. Det er tid til at starte på en frisk!
Først skal du oprette et CV, der klart angiver øverst, hvilken type stilling du søger.
Omfatter en karriere oversigtsafsnittet, som fremhæver, hvor du har været i din karriere, være omhyggelig med at kun nævne hvad ville være af størst interesse for dette bestemte selskab. Understrege din overdrages erfaring og færdigheder, der svarer til kvalifikationerne hos holdning (hvis der er et jobannonce, undersøge det og gøre dit bedste for at gøre en forbindelse mellem holdning krav og hvad du har gjort. Brug ikke den nøjagtige ordlyd!).
Bruge et søgeord afsnit til listen overførbare færdigheder, så læseren kan finde dem straks. Det er også vigtigt, hvis virksomheden bruger CV scanning teknologi. Dette vil sikre dit CV er hentet fra selskabets database som svar på en søgning på nøgleord.
Under din erhvervserfaring afsnit eller arbejde historie (igen, afhænger af din baggrund), præsentere din oplevelse i funktionsdele som generel ledelse, salg Management, uddannelse af personale og tilsyn, Budget planlægning og sporing, osv.
Tage alle de erfaringer, du har fået gennem årene og kategorisere det i færdighed/funktionelle områder, der kræver, den nye position. Hvis virksomheden søger en person til at styre budgetter, og det lykkedes budgetter for ti år siden og fire år siden, men ikke i dine sidste to jobs, så liste den kollektive erfaring under en budgetkategori. Fortsæt denne formel, indtil hver kategori har mindst fire punkttegn sætninger eller to to-foret sætninger til støtte for navnet på overskriften. Det er en god ide at have mindst tre kategorier til at vise hvor godt afrundet du er.
Under dette afsnit, en liste over virksomheder, steder, jobtitler og datoer. Du kan enten oprette en separat afdeling med navnet arbejde historie, hvis du allerede har kaldt afsnittet ovenfor professionel erfaring, eller blot en liste over afsnittet uden en vigtigste overskrift som led i hovedafsnittet. Det vil være underforstået. Eller du kan starte afsnittet med firmanavne og datoer efterfulgt af de funktionelle kategorier. Med andre ord, vend det.
Det mest almindelige problem med denne genoptage format er at identificere, hvor dine erfaringer. Men det er hele tanken. Hvis de er interesseret i, hvad du kan gøre, vil de ringe du for interviewet. Det er på dette tidspunkt, kan du forklare hvordan, hvornår, hvor og hvorfor i det hele. Det vil gøre for stor samtale–som ved den måde, en jobsamtale bør være. Et møde mellem to mennesker med en fælles interesse (placeringen), der deltager i samtale på en professionel måde.

One Comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *